Wednesday, February 24, 2010

Buntu and Dilema

salam.. sy seorang gadis yang berumur awal 20-an n xlame lg bkal mnamatkn pjrn di sbuah IPTA. mslh y sy hadapi skrg ini ialah sy telah mcintai n myayangi suami org dan begitu juga dgn dia.

perkenalan kami blaku slepas 2 bulan mereka bnikah n buat pengetahuan semua skrg ini isteri sedang mgdungkn anak sulung. permulaan kpd perkenalan kami saya tidak tahu mnahu y die adlh suami org dan hnya tau slpas tkantoi msg dgn isterinya. namun selepas itu saya cuba mjarakkan diri drp dia namun die x stuju.

saya cuba tidak bhubung dgnnya slama smggu ttp die cuba mcari saya. skrg, die x mahu lg hbgn kami seperti ini dan dia mahu kami mgakhiri dgn ikatan y halal. dia hanya mnggu kptsan saya shja untuk btindak. bkn niat saja untuk mrampas suami org tp prsaan y wujud ant kami x mampu untuk kami tempis. ape gune kalu kami tidak bsama ttp fkrn n prasaan dia tringtkn saya? slhkah saya untuk mghalalkn ap y haram?? burukkah sy kalu sy mjdi no 2? cume skrg sy x brani n pasti apakah reaksi family sy akn pkara ini. hmmm...

-Lonely Lady-

1 comment:

  1. Nobody is lonely in this world, jangan risau...kami ada disini sudi mendengar...

    ini pendapat saya...

    jadi isteri no.2 tu tidak salah. tetapi pernah tak terfikir segala dugaan dan cabaran yang awak kene lalui keesokan hari. kahwin adalah satu tanggungjawab yang besar, menjadi isteri yang dituntut islam saja sudah susah. inikan campur skali dgn cabaran berkongsi suami. saya pasti setiap perempuan itu ada rasa cemburu. belum masuk kes ada anak pulak. anak isteri no. 1, anak awak.

    tetapi, keputusan di tangan awak. cume, saya nak ingatkan kalau awak setuju untuk memulakan kehidupan sbg yang ke-2, awak kene bersedia utk menghadapi cabaran yang lebih hebat kemudian hari. kalau bahasa pasar nye, berani buat...berani tanggung. maaf kalau terkasar bahasa, sekadar bercerita shj.

    dan awak juga kene bersedia hidup berdikari and be strong kerana bakal suami awak tidak akan sentiasa berada di sisi awak.

    pendapat saya lah...

    ReplyDelete

Kongsikan pendapat anda di sini...

Ceritakan segalanya dan apa-apa sahaja di sini....(jangan gunakan bahasa SMS)

Nama Samaran
Saya seorang
Tajuk Entri
Luahan Anda

*Admin berhak untuk menapis segala entri sebelum dipamerkan di Blog.


Get your own free form like this one.